Reklamačný poriadok

1. Úvodné ustanovenia

1.1. Tento reklamačný poriadok upravuje podmienky a postup uplatnenia a vybavenia reklamácií tovaru zakúpeného prostredníctvom internetového obchodu TVODO.SK, ktorého prevádzkovateľom je: Miroslav Compel Miesto podnikania: Pezinská 49H, 901 01 Malacky IČO: 57027803 (ďalej len "Predávajúci")

1.2. Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok Predávajúceho a je záväzný pre obe zmluvné strany – Predávajúceho aj Kupujúceho. VOP sú zverejnené na webovej stránke www.tvodo.sk.

2. Zodpovednosť za vady tovaru (Záruka)

2.1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí Kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (ďalej len "vady").

2.2. Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť dňom prevzatia tovaru Kupujúcim. Ak je na tovare, jeho obale alebo návode vyznačená iná doba na použitie, táto doba sa považuje za záručnú dobu.

2.3. Za vadu tovaru sa nepovažuje najmä: * a) zmena vlastností tovaru, ktorá vznikla v dôsledku bežného opotrebenia pri používaní alebo prirodzených zmien materiálov (napr. starnutie, zmena farby vplyvom svetla). * b) poškodenie tovaru spôsobené nesprávnym alebo neodborným používaním, ošetrovaním, údržbou, skladovaním, manipuláciou, v rozpore s návodom na použitie alebo všeobecne známymi pravidlami pre daný typ tovaru. * c) mechanické poškodenie tovaru po prevzatí Kupujúcim (pádom, úderom, roztrhnutím, prepichnutím a pod.). * d) poškodenie tovaru spôsobené pôsobením vyššej moci (napr. živelná pohroma, poškodenie vodou, mrazom, ohňom, atď.). * e) poškodenie tovaru spôsobené neodborným zásahom, opravou alebo úpravou vykonanou inou osobou ako Predávajúcim alebo ním poverenou osobou. * f) vady vzniknuté v dôsledku používania tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú podmienkam uvedeným v dokumentácii k tovaru alebo všeobecným zásadám používania daného druhu tovaru. * g) vady, na ktoré bol Kupujúci upozornený v čase kúpy a za ktoré mu bola poskytnutá zľava z ceny tovaru.

2.4. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru v prípade, ak bol tovar predaný s vadou (napr. tovar II. triedy), o ktorej bol Kupujúci informovaný a na ktorú bola poskytnutá primeraná zľava z ceny tovaru.

3. Lehota na uplatnenie reklamácie (Reklamačná lehota)

3.1. Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu po zistení vady, najneskôr však do 24 mesiacov od prevzatia tovaru. Včasné uplatnenie reklamácie je kľúčové pre riadne preukázanie vady.

3.2. Ak Kupujúci tovar riadne a včas neoznámi vadu tovaru, stráca právo na jej uplatnenie.

4. Spôsob uplatnenia reklamácie

4.1. Reklamáciu je možné uplatniť písomne, a to jedným z nasledujúcich spôsobov: * a) Elektronicky: Zaslaním e-mailu na adresu: tvory.domov@gmail.com. Predmet e-mailu by mal obsahovať slovo "REKLAMÁCIA" a číslo objednávky. * b) Poštou: Zaslaním písomného oznámenia o reklamácii spolu s reklamovaným tovarom na adresu miesta podnikania Predávajúceho: Miroslav Compel, Pezinská 49H, 901 01 Malacky.

4.2. Na riadne uplatnenie reklamácie je nevyhnutné, aby oznámenie o reklamácii obsahovalo: * a) Meno a priezvisko Kupujúceho, adresu, telefónne číslo a e-mail. * b) Číslo objednávky a dátum nákupu. * c) Presný názov reklamovaného tovaru a jeho množstvo. * d) Podrobný a konkrétny popis vady, prejavov vady a okolností, za akých sa vada prejavila. Je vhodné priložiť aj fotografie alebo videá vady, ak je to možné. * e) Požadovaný spôsob vybavenia reklamácie (viď bod 5.4). * f) Kópiu dokladu o kúpe (faktúra, dodací list alebo iný preukázateľný doklad). * g) Dôkaz o tom, že Kupujúci si tovar riadne prevzal.

4.3. K reklamovanému tovaru, ktorý je zasielaný poštou, je potrebné priložiť vyššie uvedené náležitosti. Tovar musí byť kompletný (vrátane príslušenstva a všetkých častí, ktoré boli dodané), čistý, mechanicky nepoškodený (pokiaľ nie je mechanické poškodenie predmetom reklamácie) a vhodne zabalený, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy.

4.4. Náklady na doručenie reklamovaného tovaru späť Predávajúcemu znáša Kupujúci. Tovar nezasielajte na dobierku. Zásielky zaslané na dobierku nebudú Predávajúcim prevzaté. Ak sa reklamácia ukáže ako oprávnená, Predávajúci preplatí Kupujúcemu účelne vynaložené náklady na doručenie tovaru v rozsahu nákladov na najlacnejší spôsob doručenia.

5. Vybavenie reklamácie

5.1. Predávajúci je povinný o reklamácii rozhodnúť ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady.

5.2. Vybavenie reklamácie, vrátane odstránenia vady, musí byť vykonané bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa Predávajúci s Kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má Kupujúci rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.

5.3. Predávajúci vydá Kupujúcemu písomné potvrdenie o prijatí reklamácie (reklamačný protokol), v ktorom uvedie dátum a spôsob uplatnenia reklamácie, ako aj predpokladaný termín vybavenia reklamácie. Po vybavení reklamácie vydá Predávajúci písomný doklad o vybavení reklamácie (vrátane spôsobu vybavenia).

5.4. V prípade oprávnenej reklamácie má Kupujúci právo na: * a) Odstránenie vady opravou: Ak je vada odstrániteľná. * b) Výmenu tovaru: Ak je vada neodstrániteľná a bráni riadnemu užívaniu tovaru, alebo ak je vada odstrániteľná, ale Kupujúci nemôže pre opätovný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať. * c) Vrátenie kúpnej ceny: Ak je vada neodstrániteľná a bráni riadnemu užívaniu tovaru a Kupujúci nepožaduje výmenu, alebo ak Predávajúci nemôže reklamáciu vybaviť v zákonnej lehote. * d) Primeranú zľavu z ceny tovaru: Ak sú vady odstrániteľné a Kupujúci si neželá opravu alebo výmenu.

5.5. V prípade neoprávnenej reklamácie (t.j. ak sa preukáže, že vada vznikla z dôvodov uvedených v bode 2.3 alebo z iných dôvodov, za ktoré Predávajúci nezodpovedá) má Predávajúci právo účtovať Kupujúcemu poplatok za vynaložené náklady spojené s posúdením a vybavením reklamácie. Predávajúci je oprávnený odmietnuť reklamáciu, ak Kupujúci nepreukáže kúpu tovaru alebo ak bol tovar upravený, opravený alebo poškodený inou osobou ako Predávajúcim.

6. Alternatívne riešenie sporov

6.1. V prípade, že Kupujúci nie je spokojný so spôsobom, akým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak Predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, má Kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.

6.2. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva SR. Zoznam je dostupný na stránkach Ministerstva hospodárstva SR.

7. Záverečné ustanovenia

7.1. Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom jeho zverejnenia na webovej stránke Predávajúceho.

7.2. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť alebo doplniť tento reklamačný poriadok. Zmeny a doplnenia sú účinné dňom ich zverejnenia na webovej stránke.

7.3. Vzťahy neupravené týmto reklamačným poriadkom sa riadia platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä Občianskym zákonníkom, Zákonom o ochrane spotrebiteľa a Zákonom o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.